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Special Structures

Code: MEC141     Sigla: EE

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
OFICIAL Estruturas

Ocorrência: 2021/2022 - 2S

Ativa? Yes
Unidade Responsável: Mecânica e Estruturas
Curso/CE Responsável:

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
MEC 6 Study Plan 2 - 6 60 162

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Miguel Filipe Passos Sério Lourenço

Docência - Horas

Theorethical: 1,00
Theorethical and Practical : 2,00
E-Learning: 0,50
Type Docente Turmas Horas
Theorethical Totais 1 1,00
Miguel Filipe Passos Sério Lourenço 1,00
Theorethical and Practical Totais 1 2,00
Miguel Filipe Passos Sério Lourenço 2,00
E-Learning Totais 1 0,50
Miguel Filipe Passos Sério Lourenço 0,50

Língua de trabalho

Portuguese

Objetivos

By the end of this course the student will be able to design bridges and viaducts for small to medium spans (up to 40m).

Resultados de aprendizagem e competências

The first chapter aims at defining the scope of the course, showing some specific problems of bridge design.
The second chapter shows students specific actions of road and railway bridges.
With the programmatic content of other chapters the students acquire the ability to design the relevant structural elements of cast in place bridges.

Modo de trabalho

Presencial

Programa

INTRODUCTION: Structural systems. Construction processes. Constraints.
ACTIONS: Specific action for road and railway bridges. Concrete shrinkage and creep.
BRIDGE DECK DESIGN: Transversal analysis. Longitudinal analysis. Prestress.
PIERS: Transversal analysis. Longitudinal analysis. Second order effects.
ABUTMENTS: Apperent and embedded abutments. General design.
BEARINGS AND EXPANSION JOINTS: Design criteria.

Bibliografia Obrigatória

Miguel Sério Lourenço. Pedro Ferreira; Pontes e viadutos. Folhas de acompanhamento das aulas
ICE Manual of Bridge Engineering; Ed. Gerard Parke & Nigel Hewson, Thomas Telford, 2008. ISBN: 978 0 7277 3452 5

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

The teaching methods include lecture classes, based on a expository technique in the classroom with the aim of transfer concepts, definitions and mechanisms of interpretation of the problems. With the theoretical lessons it is intended to provide students the knowledge to the pursuit of the course objetives.
The teaching methods also include practical classes that follow a strategy to solve problems or a group work, individually or in groups of students, with the monitoring of the teacher. With the practical classes it is intended that the student acquires the competence to understand, describe and relate the knowledge.
The system of evaluation allows assessing if the skill of knowledge integration was attained.

Tipo de avaliação

Distributed evaluation without final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Trabalho escrito 100,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Elaboração de projeto 79,00
Estudo autónomo 30,50
Frequência das aulas 52,50
Total: 162,00

Obtenção de frequência

Not applicable

Fórmula de cálculo da classificação final

Formula Evaluation: 7.5% e-learning +5% (work 1)+7.5% (work 2)+10% (work 3)+10% (work 4)+10% (work 5)+50% (work 6)
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