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Introduction to Web Programming

Code: INF32198     Sigla: IPW

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
OFICIAL Informática

Ocorrência: 2021/2022 - 2S

Ativa? Yes
Unidade Responsável: Departamento de Sistemas e Informática
Curso/CE Responsável: Informatics Engineering

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
INF 137 Plano de Estudos 1 - 3 30 81

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Rui Miguel Neves Gonçalves Madeira

Docência - Horas

Practical and Laboratory: 2,00
Type Docente Turmas Horas
Practical and Laboratory Totais 6 12,00
Rui Miguel Neves Gonçalves Madeira 6,00
André Miguel Namorado Canhoto Antunes 2,00
João Paulo Rangel Marques Capinha 2,00
Rui Filipe dos Santos Rodrigues 2,00

Língua de trabalho

Portuguese

Objetivos


It is intended that students acquire knowledge, skills, and competencies for "client-side" Web development, having the Internet as an integrating element:


- Understand the languages ​​and Web technologies used for programming on clients (front-end):


   -> Know how to define the structure of a Web page.


   -> Understand and apply the concepts related to the presentation of a Web page.


   -> Ability to apply concepts related to the behavior of a Web page.


   -> Train the student to solve application problems in the validation of forms.


- Show ability to design a Web application, taking into account its complete architecture.


- Show aptitude and demonstrate skills for teamwork.


Resultados de aprendizagem e competências

Students will show the ability to design a website using knowledge of front-end technologies.The syllabus tries to map the Web development on the client side. In this way, it is possible to transmit to students the fundamental concepts of Programming for the Web. The advanced treatment of forms and events will serve to prepare students, giving them skills that they will use to link to the knowledge to be acquired in the UC of “Web Programming” for full-stack programming of a Web application.

Modo de trabalho

Presencial

Programa

1- HTML
2- CSS
3- JavaScript
4- DOM
5- Forms and Events

Bibliografia Obrigatória

Douglas Crockford; JavaScript : The Good Parts, O’Reilly. ISBN: ISBN: 978 0 596 51774 8
Luís Abreu; HTML 5 (4ª edição Atualizada e Aumentada), FCA. ISBN: ISBN: 978 972 722 821 8
Luís Abreu; JavaScript 6, FCA. ISBN: ISBN: 978 972 722 815 7

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

In-person classes according to the following points:
- A class can be dedicated to the presentation of theoretical concepts, solving practical worksheets or working in a group project, depending on the week in question and according to the lessons plan.
- Microsoft Teams will be used for synchronous communication with students, with channels per class and per topic, whenever necessary.
- Moodle will centralize information, contents, and essential activities. Students should be aware of the content posted per week on moodle.

Software

bootstrap
Visual Studio Code

Palavras Chave

Technological sciences > Engineering > Computer engineering
Technological sciences > Technology > Computer technology > Software technology
Technological sciences > Technology > Internet technology

Tipo de avaliação

Distributed evaluation without final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Participação presencial 15,00
Teste 50,00
Trabalho laboratorial 35,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Elaboração de projeto 10,00
Frequência das aulas 30,00
Trabalho laboratorial 8,00
Total: 48,00

Obtenção de frequência

Aprovação Minima:
Em cada teste: 8,5 Valores, mas a média dos testes deverá ser 9,5 Valores;
Exame: 9,5 Valores;
Projeto: 9,5 Valores;

Nota Final: 9,5 Valores.

Fórmula de cálculo da classificação final

Teórica (60%):
25% * gamificationLeague (quizzes, pequenos desafios técnicos, desafios sociais, etc. etc.) +
35% * examePresencial (ou 2 mini testes + 1 teste final presencial)
Ou apenas:
60% * examePresencial (ou 2 mini testes + 1 teste final presencial)

Prática (40%)…
40% * projeto

Avaliação pós-contínua: 50% * examePresencial + 50% * projeto
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