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Digital Marketing

Code: MES9     Sigla: MD

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
OFICIAL Ciências Empresariais e da Comunicação
OFICIAL Informática

Ocorrência: 2022/2023 - 1S

Ativa? Yes
Unidade Responsável: Departamento de Sistemas e Informática
Curso/CE Responsável:

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
MES 18 Plano de Estudos 2017-2018 2 - 7,5 - 202,5

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Vala Ali Rohani

Docência - Horas

Theorethical and Practical : 2,00
Practical and Laboratory: 1,00
Seminário: 1,00
Orientação Tutorial: 1,00
Type Docente Turmas Horas
Theorethical and Practical Totais 1 2,00
Vala Ali Rohani 2,00
André Bernardo de Lemos Alves 2,00
Practical and Laboratory Totais 1 1,00
André Bernardo de Lemos Alves 1,00
Vala Ali Rohani 1,00
Seminário Totais 1 1,00
Vala Ali Rohani 1,00
André Bernardo de Lemos Alves 1,00
Orientação Tutorial Totais 1 1,00
André Bernardo de Lemos Alves 1,00
Vala Ali Rohani 1,00

Língua de trabalho

Portuguese
Obs.: Portugues/English

Objetivos


  • Essential theories and concepts of digital marketing 

  • Competitive analysis in social media 

  • Content Marketing Strategy 

  • Social Media Setup

  • Web presence concepts and techniques 

  • Google Analytics 

  • Email Marketing 

  • Social Network Analysis 

  • Sentiment Analysis

  • Search Engine Optimization 

Resultados de aprendizagem e competências

 At the end of the course, it is expected that students will be able to:

  1. Be familiar with the concepts, theories, and issues in digital marketing;
  2. Know the latest technologies underlying these strategies;
  3. Understand various web presence options and how to select appropriate keywords for searchengine optimization;
  4. Understand how effective social media management assists in promotion and lead generation;
  5. Explore and compare the different social media platforms, and select the most appropriate solution for various use-cases;
  6. Develop analytical abilities to solve real-life problems in digital marketing;
  7. Make independent assessment of digital marketing strategies of companies through monitoring the social media campaigns;
  8. Know how to detect the social media influencers through the social network analysis techniques;
  9. Understand the Sentiment Analysis concepts and techniques;
  10. Plan, develop, execute, monitor, and evaluate the Search Engine Optimization (SEO) strategies in a project-based approach;
  11. Develop business communication skills and receive feedback from peers/ instructor.

Modo de trabalho

Presencial

Programa


  • Essential theories and concepts of digital marketing 

  • Competitive analysis in social media 

  • Content Marketing Strategy 

  • Social Media Setup

  • Web presence concepts and techniques 

  • Google Analytics 

  • Email Marketing 

  • Social Network Analysis 

  • Sentiment Analysis

  • Search Engine Optimization 

Bibliografia Obrigatória

Chaffey, D. ; Digital Marketing 7th edition
Chaffey, D. ; Digital Marketing Excellence: Planning, Optimizing and Integrating Online Marketing 6th edition
Kingsnorth, S. ; Digital Marketing Strategy: An integrated approach to online marketing 3rd edition

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

Seminar to create a higher proximity/contact with professionals from the area and to validate the theoretical and practical knowledge received.

The classes will be taught in a mixed context (b-learning) using platforms as Colibri Zoom and TEAMS.

Tipo de avaliação

Distributed evaluation with final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Apresentação/discussão de um trabalho científico 25,00
Defesa pública de dissertação, de relatório de projeto ou estágio, ou de tese 35,00
Teste 40,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Apresentação/discussão de um trabalho científico 10,00
Elaboração de projeto 30,00
Estudo autónomo 150,00
Frequência das aulas 70,00
Trabalho laboratorial 40,00
Total: 300,00

Obtenção de frequência

--

Fórmula de cálculo da classificação final

























Individual Assignments



25%



Written Test #1



20%



Written Test #2



20%



Seminar



10%



Group Project



25%


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