Saltar para:
Esta página em português Ajuda Autenticar-se
ESTS
Você está em: Start > MEB03
Autenticação




Esqueceu-se da senha?

Campus Map
Edifício ESTS Bloco A Edifício ESTS Bloco B Edifício ESTS Bloco C Edifício ESTS Bloco D Edifício ESTS Bloco E Edifício ESTS BlocoF

Internet Programming and Interaction

Code: MEB03     Sigla: PII     Level: 1

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
OFICIAL Informática

Ocorrência: 2021/2022 - 1S

Ativa? Yes
Unidade Responsável: Departamento de Sistemas e Informática
Curso/CE Responsável:

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
MEB 14 Plano Oficial do ano letivo 2021 1 - 6 60 162

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Rui Miguel Neves Gonçalves Madeira

Docência - Horas

Theorethical and Practical : 1,50
Practical and Laboratory: 2,00
Seminário: 0,27
Orientação Tutorial: 0,23
Type Docente Turmas Horas
Theorethical and Practical Totais 1 1,50
Rui Miguel Neves Gonçalves Madeira 1,50
Practical and Laboratory Totais 1 2,00
Rui Miguel Neves Gonçalves Madeira 2,00
Seminário Totais 1 0,27
Rui Miguel Neves Gonçalves Madeira 0,27
Orientação Tutorial Totais 1 0,23
Rui Miguel Neves Gonçalves Madeira 0,23

Língua de trabalho

Portuguese

Objetivos

The student must:
- have a vision of the means available for the development of applications that use the Internet as an integrating element, especially the protocols, languages ​​and tools associated with the foundation of web programming. 

- be able to use REST architecture and develop web services to create an application data layer. 

- know the principles of interaction: usability, accessibility and user experience, as well as a co-creation methodology and prototyping and testing methods. 

- develop skills in the area of ​​designing Web or Mobile applications that use the Internet for communication and data synchronization. 

- understand how to work in multi-disciplinary teams.

Resultados de aprendizagem e competências

The transmission of the theoretical concepts necessary for the implementation of software products will be evaluated through the theoretical component (tests and/or exam). The complete mastery of the acquired knowledge and its applicability will be evaluated through the project component, where the aim is to obtain a perfectly functional system that complies with the principles set out and transmitted in classes and seminars. Individual work will allow students to analyze and reflect on real projects that implement accessibility for users.

Modo de trabalho

Presencial

Programa

Internet Protocols: HTTP 

Client architecture Server and web service notion 

HTML, CSS and Javascript 

interface design 

Usability Fundamentals 

Requirements for Accessibility and Suitability of Systems for them 

Web and mobile application testing 

Deployment of a team-developed application to solve a real challenge

Bibliografia Obrigatória

Douglas Crockford; JavaScript : The Good Parts, O’Reilly. ISBN: ISBN: 978 0 596 51774 8
Luís Abreu; HTML 5 (4ª edição Atualizada e Aumentada), FCA. ISBN: ISBN: 978 972 722 821 8

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

Theoretical-practical classes, with problem solving and case study analysis.

Videos of Theoretical-Practical classes will be made available to ensure asynchronous study.

Laboratory classes for exercises and practical application of concepts, as well as customization and coding in relevant tools in the various respective topics.

In this UC, OT classes and seminars will be held at distance.

Different tools and applications will be used for programming and remote communication to guarantee the possibility of accessing cloud computing environments, controlling the versions and documentation of applications, allowing communication between the participants of the curricular unit and interacting during classes and seminars.

Software

Figma
Visual Studio Code
Bootstrap

Palavras Chave

Technological sciences

Tipo de avaliação

Distributed evaluation without final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Participação presencial 15,00
Apresentação/discussão de um trabalho científico 15,00
Teste 35,00
Trabalho laboratorial 35,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Apresentação/discussão de um trabalho científico 4,00
Elaboração de projeto 20,00
Frequência das aulas 50,00
Trabalho laboratorial 8,00
Total: 82,00

Obtenção de frequência

- minimum grade of 9.5 for both the Theoretical and the Practice
- Optional “Small Challenges” with no minimum
- Optional “GamificationLeague” with no minimum

Fórmula de cálculo da classificação final

Theoretical (50%)…

15% * gamificationLeague (Moodle mini-tests, social challenges, etc.) +
35% * In-person exam (or 2 in-person tests)
Or just:
50% * In-person exam (or 2 in-person tests)

Practice (50%)…
35% * teamwork +
15% * small challenges (2 to 3)
Or just:
50% * teamwork
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Instituto Politécnico de Setúbal - Escola Superior de Tecnologia de Setúbal  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2024-11-23 às 16:36:41