Saltar para:
Esta página em português Ajuda Autenticar-se
ESTS
Você está em: Start > TGI34
Autenticação




Esqueceu-se da senha?

Campus Map
Edifício ESTS Bloco A Edifício ESTS Bloco B Edifício ESTS Bloco C Edifício ESTS Bloco D Edifício ESTS Bloco E Edifício ESTS BlocoF

Business Ethics and Corporate Social Responsibility

Code: TGI34     Sigla: ERS

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
OFICIAL Business Science and Communication

Ocorrência: 2023/2024 - 3T

Ativa? Yes
Unidade Responsável: Seção de Ciências Empresariais e Comunicação
Curso/CE Responsável: Industrial Management and Techinology

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
TGI 33 Plano de Estudos 2016 4 - 4 44 108

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Maria Leonor Abrantes Pires

Docência - Horas

Theorethical and Practical : 2,00
E-Learning: 2,00
Type Docente Turmas Horas
Theorethical and Practical Totais 1 2,00
Maria Leonor Abrantes Pires 2,00
E-Learning Totais 1 2,00
Maria Leonor Abrantes Pires 2,00

Língua de trabalho

Portuguese

Objetivos

Knowing the main ethical theories; gain awareness of the ethical dimension of professional/organizational/economic activity; recognize ethical dilemmas to be efficient in decisions that aim at worthy ends; recognize various stakeholders of organizations and their interests; knowing and knowing how to use elements of formal ethics.

Resultados de aprendizagem e competências






Know how to distinguish and characterize ethical theories; Reinforce awareness of the ethical dimension of professional/organizational/economic activity; Knowing how to identify ethical dilemmas to be efficient in decisions aimed at worthy ends; Recognize various stakeholders of organizations and their interests; Knowing and knowing how to use elements of formal ethics.





Modo de trabalho

Presencial

Programa

1. Ethics and morals; business and professional ethics; concept evolution; ethical theories. 2. Ethical dilemmas: ethical imperative versus legality; ethical versus economic dimension (efficiency); social responsibility and interested parties (stakeholders); social responsibility as a strategy, sustainability. 3. Unethical conduct (mobbing/bullying, corruption/favoring, abuse of privileged information, sexual/moral harassment; privacy vs. freedom of expression, protection of property vs. freedom, cyberbullying, etc.); reporting unethical conduct (whistleblowing). 4. Formal ethics: codes of ethics/conduct, ethical training, ancillary/ethics providers. 5. Corporate governance.

Bibliografia Obrigatória

Buchholz, R. A., & Rosenthal, S. B.; Business Ethics, Prentice Hall., 1998
Rego, A.; Cunha, M. P.; Costa, N. G.; Gonçalves, H. & Cabral-Cardoso, C.; Gestão ética e socialmente responsável, Editora RH, 2007
Almeida, F.; Ética – valores humanos e responsabilidade social das empresas, Princípia, 2010
Fisher, C., & Lovell, A.; Business Ethics and Values, Prentice Hall, 2003

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

The syllabus of the curricular unit will be presented through an expositive-participatory methodology. All concepts and techniques are clearly addressed in an interactive learning process where the use of practical cases and text analysis allow to implement and exemplify the different points of the program.

Tipo de avaliação

Distributed evaluation without final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Teste 80,00
Trabalho escrito 20,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Estudo autónomo 44,00
Frequência das aulas 44,00
Trabalho escrito 20,00
Total: 108,00

Obtenção de frequência

1. Continuous assessment:


Final grade in the continuous assessment = 0.8 Average of the tests + 0.2 grade for the papers/cases.

Mean of tests ≥ 9.5 values.

2. Exam = 100% final exam grade.

Fórmula de cálculo da classificação final

Final grade in the continuous assessment = 0.8 Average of the tests + 0.2 grade for the papers/cases.


Mean of tests ≥ 9.5 values.

2. Exam = 100% final exam grade.

Avaliação especial (TE, DA, ...)






In accordance with IPS and ESTS regulations.





Melhoria de classificação

Positive grade improvement - Review of the time of appeal
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Instituto Politécnico de Setúbal - Escola Superior de Tecnologia de Setúbal  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2024-11-23 às 10:48:11