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Artificial Intelligence for Videogames

Code: DVAM20     Sigla: IAV

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
OFICIAL Ciências Informáticas

Ocorrência: 2023/2024 - 1S

Ativa? Yes
Unidade Responsável: Departamento de Sistemas e Informática
Curso/CE Responsável: Professional Technical Higher Education Course in Development of Videogames and Multimedia Applications

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
DVAM 14 Plano_estudos_2018_19 2 - 6 60 162

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Miguel Mourão Fialho Bugalho

Docência - Horas

Theorethical and Practical : 4,00
Type Docente Turmas Horas
Theorethical and Practical Totais 1 4,00
César Augusto Furriela Nero 4,00

Língua de trabalho

Portuguese

Objetivos

Provide students with knowledge of problem-solving methods based on Artificial Intelligence techniques.

Provide students with programming skills for state space search algorithms and other algorithms used in game theory.

Resultados de aprendizagem e competências

Understand different artificial intelligence techniques and know their advantages and disadvantages.
Being able to implement AI techniques to solve problems in the area of video games.
Develop group skills and autonomous work skills.

Modo de trabalho

Presencial

Programa

Program Contents



  1. Introduction to Artificial Intelligence

  2. Search Algorithms


    1. Exhaustive Methods

    2. Constraint Satisfaction

    3. Informed Methods

    4. Heuristics-Based Searches


  3. Game Theory


    1. Games as State-Space Search Problems

    2. Minimax Algorithm

    3. Alpha-Beta Algorithm


  4. Specific AI applications in video game development


    1. Intelligent Agents

    2. Navigation and wayfinding

    3. Procedural Content Generation

    4. Genetic Algorithms


Bibliografia Obrigatória

Stuart Russel, Peter Norvig; Artificial Intelligence: A Modern Approach

Bibliografia Complementar

Ian Millington, John Funge; Artificial Intelligence for Games, 2nd edition

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

Regarding theoretical concepts, an expository methodology will be used with analogies to present the various concepts, followed by a participatory methodology with regard to the discussion of the examples presented.

Regarding the practical component, the methodology will be essentially active and participatory using problem solving, analysis of real cases and proposal/development of new solutions.

Tipo de avaliação

Distributed evaluation without final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Teste 40,00
Trabalho laboratorial 60,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Elaboração de projeto 62,00
Estudo autónomo 40,00
Frequência das aulas 60,00
Total: 162,00

Obtenção de frequência

4 mini-projects (game jams) in which they implement:

[15%] Search Algorithms (In particular A*)

[15%] Alpha-Beta Algorithm

[15%] Procedural Generation

[15%] Machine Learning (Reinforcement Learning)


One test, corresponding to 40%.

Fórmula de cálculo da classificação final

MP - Mini Project
T - Test

FINAL = MP1 * 0.15 + MP2 * 0.15 + MP3 * 0.15 +MP4 * 0.15 + T * 0.4
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