Saltar para:
Esta página em português Ajuda Autenticar-se
ESTS
Você está em: Start > LEEC22137
Autenticação




Esqueceu-se da senha?

Campus Map
Edifício ESTS Bloco A Edifício ESTS Bloco B Edifício ESTS Bloco C Edifício ESTS Bloco D Edifício ESTS Bloco E Edifício ESTS BlocoF

Electronics II

Code: LEEC22137     Sigla: ELETII

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
OFICIAL Electrónica e Telecomunicações

Ocorrência: 2021/2022 - 1S

Ativa? Yes
Página Web: https://moodle.ips.pt/2122/login/index.php
Unidade Responsável: Departamento de Engenharia Eletrotécnica
Curso/CE Responsável: Electrical and Computer Engineering

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
EEC 50 Plano de Estudos 2 - 6 75 162

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Jorge Manuel Martins

Docência - Horas

Theorethical and Practical : 3,00
Practical and Laboratory: 2,00
Type Docente Turmas Horas
Theorethical and Practical Totais 1 3,00
Jorge Manuel Martins 3,00
Practical and Laboratory Totais 4 8,00
Rui Manuel Carvalho dos Santos de Azevedo Antunes 4,00
Mário Jorge Brandão Correia 4,00
Mais informaçõesA ficha foi alterada no dia 2021-10-24.

Campos alterados: Resultados de aprendizagem e competências, Bibliografia Complementar, Bibliografia Obrigatória, Componentes de Avaliação e Ocupação

Língua de trabalho

Portuguese

Objetivos

This subject has as fundamental objectives to provide students with knowledge about Signals and Amplification, Operational Amplifiers (Ampops), Frequency response of circuits and Power Amplifiers.

Resultados de aprendizagem e competências

At the end of this Subject, the student should be able to:

Design and Implement Circuits with Operational Amplifiers (Ampops).
Estimate the frequency response of circuits.
Design and Implement Power Amplifiers.

Modo de trabalho

Presencial

Programa

1. Introduction to Signals and Amplification
2. Operational Amplifiers (Ampop)
3. Circuits with Ampops
4. Introduction to Frequency Response
5. Power Amplifiers

Bibliografia Obrigatória

Jorge Manuel Martins; Slides de Apoio das Aulas Teóricas, ESTSetúbal/IPS, 2021
Jorge Manuel Martins; Enunciados dos Trabalhos de Laboratório, ESTSetúbal/IPS, 2021

Bibliografia Complementar

Adel Sedra e Kenneth Smith; Microelectronic Circuits, Oxford University Press, 2014. ISBN: 9780199339136

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

Theoretical-practical classes with exposure of the subject and resolution of exercises aimed at consolidating the acquired knowledge.

Laboratory classes, where practical work is carried out that allow experimentation of the subjects taught in theoretical classes. Students have to prepare reports of practical activities. Personalized feedback is given to improve the documents delivered.

Tipo de avaliação

Distributed evaluation without final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Teste 60,00
Trabalho laboratorial 40,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Frequência das aulas 45,00
Trabalho laboratorial 30,00
Estudo autónomo 57,00
Trabalho escrito 30,00
Total: 162,00

Obtenção de frequência

The minimum grade in the Theoretical Exam or in the Average of 2 Tests is 7 (seven) values.

The minimum grade in the Laboratory Practical Activity Reports is 9.5 (nine point five) values. You may not deliver just one report, under penalty of failure in the laboratory component.

The delivery of the reports of the Practical Laboratory Activities must be made within 15 days after the class at the end of the work. Delay in delivering reports implies a penalty of 0.5 Values per day of delay, up to a maximum of 15 days.

Fórmula de cálculo da classificação final

F𝑖𝑛𝑎𝑙 Grade = 60% Theoretical Exam or Average of 2 Tests + 40% Reports of Practical Laboratory Activities
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Instituto Politécnico de Setúbal - Escola Superior de Tecnologia de Setúbal  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2024-05-18 às 12:24:04