Saltar para:
Esta página em português Ajuda Autenticar-se
ESTB
Você está em: Start > TLQBVF14
Autenticação




Esqueceu-se da senha?

Physics

Code: TLQBVF14     Sigla: Fis

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
CNAEF Physics

Ocorrência: 2022/2023 - 1S

Ativa? Yes
Unidade Responsável: Departamento de Engenharia Civil
Curso/CE Responsável:

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
TLQBVF 3 Study Plan 2 - 6 60 162

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Marco António Ludovico Marques

Docência - Horas

Theorethical and Practical : 4,00
Type Docente Turmas Horas
Theorethical and Practical Totais 1 4,00
Rui José Vaz Martins 4,00

Língua de trabalho

Portuguese

Objetivos

The main purpose is to provide students with fundamental knowledge of Physics.
It is intended that students are trained to: equating, simplify, and solve a variety of Physics problems;
interpret and solve Physics problems; to develop analytical skills.

Resultados de aprendizagem e competências

 Ibidem.

Modo de trabalho

Presencial

Pré-requisitos (conhecimentos prévios) e co-requisitos (conhecimentos simultâneos)

Mathematics.

Programa

Syllabus:

1. Basic concepts of Physical quantities and measures.
2. Mechanics and properties of solids.
3. Properties of fluids.
4. Electricity and magnetism.
5. Statics of the material point in the plane.

Bibliografia Obrigatória

D. Hallyday and R. Resnick; Fundamentals of Physics, John Wiley & Sons, 2006

Bibliografia Complementar

F. P. Beer, E. R. Johnston, E. R. Eisenberg; Mecânica Vectorial Para Engenheiros. Estática, McGraw-Hill, 2006
D.F. Young, B.R. Munson and T.H. Okiishi; A Brief Introduction to Fluid Mechanics, John Wiley & Sons, 2001

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

Exhibition of powerpoint files, pdf with the Syllabus content, interspersed with the resolution of exercises also using the

moodle platform.

Tipo de avaliação

Distributed evaluation with final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Trabalho escrito 60,00
Teste 40,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Estudo autónomo 96,00
Trabalho escrito 6,00
Frequência das aulas 60,00
Total: 162,00

Obtenção de frequência

Tests evaluation and "Classroom Evaluation" that includes several "Regular Exercises" performed throughout the semester.

The evaluation by tests comprises 40% of the final evaluation and the "Classroom Evaluation" 
corresponds to 60% of the final evaluation mark. Two tests and four "Regular Exercises" are carried out and
the aforementioned components
have an equal distribution by the evaluation elements of the same typology.



Minimum mark in exams: 9.5 in 20.

Fórmula de cálculo da classificação final


MAER is the arithmetic mean of the "Regular Exercises" performed during the continuous
evaluation.

MAT is the arithmetic mean of the Tests carried out during the continuous 
evaluation.



CF=CE (first epoch, second epoch and special epoch)
Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Instituto Politécnico de Setúbal - Escola Superior de Tecnologia do Barreiro  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2024-11-23 às 16:53:47