Saltar para:
Esta página em português Ajuda Autenticar-se
ESTS
Você está em: Start > MES1
Autenticação




Esqueceu-se da senha?

Campus Map
Edifício ESTS Bloco A Edifício ESTS Bloco B Edifício ESTS Bloco C Edifício ESTS Bloco D Edifício ESTS Bloco E Edifício ESTS BlocoF

Software Quality

Code: MES1     Sigla: QS

Áreas Científicas
Classificação Área Científica
OFICIAL Informática

Ocorrência: 2022/2023 - 1S

Ativa? Yes
Página Web: https://moodle.ips.pt/2223/course/view.php?id=1629
Unidade Responsável: Departamento de Sistemas e Informática
Curso/CE Responsável:

Ciclos de Estudo/Cursos

Sigla Nº de Estudantes Plano de Estudos Anos Curriculares Créditos UCN Créditos ECTS Horas de Contacto Horas Totais
MES 12 Plano de Estudos 2017-2018 1 - 7,5 - 202,5

Docência - Responsabilidades

Docente Responsabilidade
Patrícia Alexandra Pires Macedo

Docência - Horas

Theorethical and Practical : 2,00
Practical and Laboratory: 2,00
Orientação Tutorial: 1,00
Type Docente Turmas Horas
Theorethical and Practical Totais 1 2,00
Patrícia Alexandra Pires Macedo 2,00
Practical and Laboratory Totais 1 2,00
Patrícia Alexandra Pires Macedo 2,00
Orientação Tutorial Totais 1 1,00
Patrícia Alexandra Pires Macedo 1,00

Língua de trabalho

Portuguese

Objetivos

This course presents high level aspects of software development.

The concept of quality invites the introduction of tecniques for project management, model definition and valitation, software testing on several layers of abstraction, and the use of quantitative metrics, from the basic unit level to the complete feature and integration level.

Resultados de aprendizagem e competências

The student should:

  • Understand fundamental software quality concepts;
  • Understand and apply sofware revision techniques;
  • Understand and apply Software Quality Assurance (SQA) techniques;
  • Understand and apply an SQA plan;
  • Recognize different software testing goals and environments;
  • Build software tests;
  • Understand and apply product metrics over the several phases of development.

Modo de trabalho

Presencial

Pré-requisitos (conhecimentos prévios) e co-requisitos (conhecimentos simultâneos)

Competences in software development models
Competences in different programming languages paradigms
Competences in software development using IDE (Integrated Development Environment)

Programa

The course follows the following structure:


  1. Software quality fundamental concepts;

  2. Software verification techniques;

  3. Software quality assurance;

  4. Software testing strategies;

  5. Software Tests (Unit tests, System tests)

  6. Product metrics.

Bibliografia Obrigatória

G. O'Regan; Introduction to Software Quality, Springer, 2014

Bibliografia Complementar

I. Sommerville; Software Engineering, Pearson, 2015
R. Pressman, M. Maxim; Software Engineering: A Practitioner’s Approach, McGraw Hill, 2020

Métodos de ensino e atividades de aprendizagem

Main lectures:

  • The content is delivered with slide support, and is discussion is incentivized.

Laboratory sessions:

  • Each laboratory or assignment is introduced, and any research required is highlighted;
  • The individual work is also supervised by individual tutoring session.

 

Tipo de avaliação

Distributed evaluation without final exam

Componentes de Avaliação

Designation Peso (%)
Teste 30,00
Trabalho laboratorial 35,00
Trabalho escrito 35,00
Total: 100,00

Componentes de Ocupação

Designation Tempo (Horas)
Estudo autónomo 46,50
Frequência das aulas 56,00
Trabalho de investigação 20,00
Trabalho laboratorial 40,00
Trabalho escrito 40,00
Total: 202,50

Obtenção de frequência

The attainment of the frequency requires the completion of 3 components:

- Written test (T)
- Laboratory Component (L) - Video + Tutorial
- Digital Portfolio Work (P)

The Laboratory Component is done in groups, the rest are made individually.

Fórmula de cálculo da classificação final

0,3*T+0,35L+0,35P

Avaliação especial (TE, DA, ...)

If the student does not pass the continuous assessment, he/she may choose one of the following options in the examination period.


  1. Improve one (only one) of the assessment components in order to reach the minimum value of 9.5 points.

  2. Take on the same day, an exam with a Theory component and a Laboratory component

Recomendar Página Voltar ao Topo
Copyright 1996-2024 © Instituto Politécnico de Setúbal - Escola Superior de Tecnologia de Setúbal  I Termos e Condições  I Acessibilidade  I Índice A-Z
Página gerada em: 2024-05-05 às 15:56:59