Código Oficial: | 9119 |
Sigla: | INF |
Being able to convert between numeric the decimal, binary, octal and hexadecimal number systems.
To know how to use the Boole’s algebra in the context of microprocessors programming.
To know the assembly language and being able to program microcontrollers in assembly.
To understand the use of memory in microprocessor based systems.
To understand the role, impact and interaction of organizations and companies with their surroundings, as well as their internal functioning in a functional and systemic perspective.
It is intended that students acquire knowledge, skills, and competencies for "client-side" Web development, having the Internet as an integrating element:
- Understand the languages and Web technologies used for programming on clients (front-end):
-> Know how to define the structure of a Web page.
-> Understand and apply the concepts related to the presentation of a Web page.
-> Ability to apply concepts related to the behavior of a Web page.
-> Train the student to solve application problems in the validation of forms.
- Show ability to design a Web application, taking into account its complete architecture.
- Show aptitude and demonstrate skills for teamwork.
- Understand the management of computer projects, the life cycle and their organization.
- Know the management of scope, time, quality, human resources, communications between teams and risks.
- Understand how software development methodologies integrate into project management.
- Understand the concepts of continuous delivery, continuous installation and DevOps, associated with software development.
- Know how to map requirements in software development tasks, create estimates for these tasks and plan tasks in the development process.
- Demonstrate the ability to follow a planning and reporting the execution of the tasks assigned to them and to define product quality and development process metrics.
- Demonstrate the ability to work as a team, understand roles of agile team members, and take on each role in a hands-on group work.
- To know the good practices and the main norms.
Esta unidade curricular visa desenvolver um conjunto de competências no domínio da segurança informática, nomeadamente a compreensão dos principais atributos de segurança.
O aluno deverá ser capaz de compreender as diferentes questões de segurança:
Disponibilidade dos sistemas
Integridade dos sistemas
Os objetivos a atingir são, para além da execução técnica do projeto/estágio, os seguintes:
Desenvolver nos alunos a capacidade de abordar um problema real de engenharia informática, apresentando uma solução funcional;
Estimular a sua capacidade de análise e de síntese, desenvolver o seu sentido crítico e as suas capacidades de trabalhar em grupo e de comunicação;
Proporcionar às equipas de alunos e docentes um contacto com a realidade empresarial facilitando a sua aproximação às práticas de gestão e do exercício da engenharia, aplicadas nas empresas;
Facultar experiência específica na área empresarial, mais propriamente nas áreas de informática e de gestão;
Desenvolver a aplicação de métodos e técnicas de intervenção na área informática;
Aprender a resolver problemas, partindo de situações reais e com os recursos existentes;
Facilitar a inserção dos alunos no mercado de trabalho.
Entender o conceito de Marketing como um conjunto de funções que incluem a análise de mercado, o comportamento do consumidor e processo de planeamento e execução das políticas de produto, preço, distribuição e promoção de bens e serviços, que criam trocas com valor para a organização e clientes.
Perceber o que se entende por GRH, como se relaciona com a gestão global da empresa e quais as suas funções.
Os objetivos a atingir são, para além da execução técnica do projeto/estágio, os seguintes:
Desenvolver nos alunos a capacidade de abordar um problema real de engenharia informática, apresentando uma solução funcional;
Estimular a sua capacidade de análise e de síntese, desenvolver o seu sentido crítico e as suas capacidades de trabalhar em grupo e de comunicação;
Proporcionar às equipas de alunos e docentes um contacto com a realidade empresarial facilitando a sua aproximação às práticas de gestão e do exercício da engenharia, aplicadas nas empresas;
Facultar experiência específica na área empresarial, mais propriamente nas áreas de informática e de gestão;
Desenvolver a aplicação de métodos e técnicas de intervenção na área informática;
Aprender a resolver problemas, partindo de situações reais e com os recursos existentes;
Facilitar a inserção dos alunos no mercado de trabalho.